Concursul ecOprovocarea este deja un fenoment care s-a răspândit în toată țara și a provocat câteva mii de elevi de liceu să intre în cea mai mare competiție dedicată mediului.
Diversitatea opțiunilor este unul dintre atuurile acestei competiții, iar elevii, precum și profesorii acestora, pot alege din mai multe categorii de competiție.
Reciclarea și igienizarea sunt, până acum, cele mai populare opțiuni pentru cei care au intrat în concurs și, împreună cu voluntari și colegi, elevii au colectat deșeuri și au completat circuitul reciclării până la predarea lor către centrele specializate de colectare a deșeurilor.
De asemenea, igienizarea, o temă sensibilă atunci când vine vorba de natură și de neglijența cu care oamenii ajung să o trateze, este unul dintre cele mai active obiective ale liceenilor.
Un element important din strategia de reciclare a fiecărei echipe a fost gestionarea deșeurilor cu potențial ridicat de poluare, cum sunt cele electrice și electrocasnice, DEEE, precum și bateriile, becurile și neoanele. În acest sens, partenerul strategic al ecOprovocarea, Ecotic a amplasat containere și recipiente de colectare a acestor deșeuri în liceele din întreaga țară, acolo unde s-au format echipele ecOprovocarea.
Mai mult decât atât, Ecotic este un furnizor responsabil de informație și resurse educaționale, așa încât oricine poate afla detalii și răspunsuri la întrebări pertinente legate de DEEE pe canalul de youtube al organizației.
În cei aproape 10 ani, de când au fost create primele echipe de liceeni și profesori responsabili cu mediul, au fost plantați 177.910 puieți, adică o pădure de dimensiuni respectabile.
În plus, tinerii au fost provocați să intre într-o zonă de sustenabilitate despre care începe să se vorbească din ce în ce mai des în jurul nostru: târguri de economie circulară, prin care elevii reintroduc într-un circuit comercial obiecte folosite și funcționale. Principiul care se află la baza acestui concept ține de reducerea poluării, grija față de resurse și o manieră sustenabilă și responsabilă de a vinde și cumpăra obiecte.
Categoria grădinilor multifuncționale este, probabil, proba de foc a tuturor participanților, tocmai pentru că presupune o planificare, o strategie și o gândire de lider, fără de care proiectul care pornește de la obținerea terenului cu acte în regulă de la Primărie, și continuă cu designul grădinii, până la amenajarea ei, astfel încât să deservească și să completeze cel puțin 3 utilizări pentru comunitatea pentru care a fost creată.
Te așteptăm în competiție! Înscrie-te aici, citește regulamentul aici și acceptă provocarea noastră!