O echipă se poate înscrie în concurs completând formularul de înscriere disponibil la următorul link: https://www.surveymonkey.com/r/GFLB7V3
Despre înscriere
2.Care este termenul limită pentru înscrierea în concurs?
Înscrierea în concurs se poate face până la 21 ianuarie 2025.
3.Cine poate înscrie o echipă în concurs?
Profesorul desemnat coordonator. Formularul de concurs se completează o singură dată, de către profesorul coordonator. În principal, acesta va introduce date despre instituția de învățământ pe care o reprezintă, categoria de concurs la care se înscrie echipa (Juniori/Liceeni) și date despre ceilalți profesori care fac parte din echipă.
4.Am completat formularul de înscriere, ce urmează?
După completarea formularului de înscriere, urmează etapa de validare. Organizatorii vor reveni cu un email de confirmare a înscrierii în formular în 1-2 zile lucrătoare, către profesorul coordonator. Acest email va conține documentele necesare validării echipei și protocolul de colaborare cu instituția de învățământ.
*Daca nu primiți acest email, va rugăm sa ne scrieți un email la adresa ecoprovocarea@viitorplus.ro sau lucia.cojocaru@viitorplus.ro (Lucia Cojocaru – Coordonator Eco Provocarea Liceeni și Juniori)
Apoi, profesorul coordonator va fi introdus în grupul de comunicare de WhatsApp al concursului, unde va primi anunțuri pe toată durata desfășurării concursului.
Despre regulament
5.Unde pot găsi Regulamentul Oficial al concursului?
6.Care sunt criteriile de eligibilitate pentru a-mi înscrie școala în concurs?
7.Cui se adresează concursul?
8.Ce urmează după validarea echipei?
9.Care este perioada de desfășurare a concursului?
10.Care sunt etapele concursului?
Concursul se desfășoară în 3 etape, cu perioade de raportare între ele.
Calendarul concursului:
- 21 octombrie 2024 – 21 ianuarie 2025: Promovarea programului și înscrierea echipelor
- 21 octombrie 2024 – 21 mai 2025: Perioada efectivă de concurs, în care echipele realizează activități teoretice și practice, astfel:
- Etapa 1 – dedicată activităților EDUCAȚIONALE:
21 octombrie – 21 decembrie 2024; - Etapa 2 – dedicată activităților PRACTICE + EDUCAȚIONALE:
22 decembrie 2024 – 21 martie 2025; - Etapa 3 – dedicată activităților EDUCAȚIONALE + PRACTICE + INIȚIATIVE DE CETĂȚENIE ACTIVĂ:
22 martie – 21 mai 2025.
- Etapa 1 – dedicată activităților EDUCAȚIONALE:
11.Când se consideră că o echipă este activă în concurs?
12.Din câți membri poate fi formată o echipă?
O echipă poate fi formată din min. 4 – max. 15 elevi, min. 1 – max. 5 prof.coordonatori.
12.a.Același profesor poate coordona și o echipă de juniori și o echipă de liceeni?
13.Ce atribuții are o echipă înscrisă?
13.a.Planul activităților din concurs este făcut de Viitor Plus sau este la decizia fiecărei școli?
14.Ce este un “ecoambasador”?
15.Ce presupune o activitate educațională?
16.Ce presupune o activitate practică?
16.a.Viitor Plus asigură ridicarea materialelor reciclabile sau le predăm către colectori specializați din zona în care este școala?
16.b.Viitor Plus pune la dispoziție puieții și terenul pentru organizarea activităților de plantare? Dar activități de igienizare, organizează Viitor Plus?
17.Ce reprezintă activitățile tip inițiative de cetățenie activă?
18.Cum se face raportarea activităților?
19.Cine sunt jurații și cum este evaluat progresul echipei mele?
20. Cum se punctează activitățile?
Cantitate x Punctaj x Cantitate/(nr. Total elevi din școală/liceu)
Cantitatea reprezintă rezultatele obținute pe o categorie specifică, în urma fiecărei activități desfășurate (Ex. S-a adunat o cantitate de 50 kg materiale reciclabile). Punctajul reprezintă valoarea corespunzătoare fiecărui tip de activitate indicate în tabelul cu punctaje (Este o valoare fixă, decisă în funcție de dificultatea activității – se regăsește în Regulamentul Oficial). Rezultatul este un calcul proporțional cu numărul total de elevi din școala/liceul respectiv. Formula a fost concepută astfel încât școlile să aibă șanse egale în concurs, indiferent de numărul de elevi.
21. Elevii din școala mea au strâns maculatură înainte de etapa a II-a din concurs, cea care presupune și activități practice. O putem raporta?
Despre webinare
22. Ce subiecte vor fi acoperite în cadrul webinarelor?
23. Cum mă pot înscrie pentru a participa la webinare?
24. Cine va susține webinarele?
Despre premii
25. Ce premii primesc câștigătorii?
26. Când și cum vor fi desemnați câștigătorii?
Despre beneficii
27. Ce obține un profesor înscris în concurs?
28. Ce obține un elev înscris în concurs?
29. Ce obține o școală înscrisă în concurs?
Întrebări generale
30. Care sunt obiectivele concursului?
31. Cine organizează concursul?
32. La cine pot să apelez dacă am neclarități?
Întrebări specifice, care nu se regăsesc în această listă, pot fi adresate pe e-mail, către adresa ecoprovocarea@viitorplus.ro sau către Lucia Cojocaru, Coordonatorul Eco Provocarea Juniori și Liceeni, la adresa: lucia.cojocaru@viitorplus.ro
Secțiune specială: Schimbări față de ediția trecută!
Concursul Eco Provocarea a luat naștere în 2010, ca o competiție între două județe ale țării. Astăzi, acesta are reprezentare la nivelul tuturor județelor. Pentru a păstra evoluția constantă a concursului, organizatorii îmbunătățesc în fiecare an structura generală a acestuia. Dacă ați participat anul trecut împreună cu elevii dvs., iată ce schimbări au avut loc la nivelul regulamentului:
Regulamentul cuprinde aceleași reguli atât pentru Juniori, cât și pentru Liceeni
Spre deosebire de ediția trecută, în care un liceu se putea înscrie cu 4 echipe (câte o echipă pentru fiecare categorie de concurs) anul acesta nu mai există această secționare. Va fi înscrisă o singură echipă la nivelul ciclului liceal, care va desfășura activități din toate categoriile. ! Nu este obligatoriu să bifeze toate categoriile. Condiția minimă pentru ca o echipă să fie considerată activă este ca aceasta să efectueze și raporteze cu succes cel puțin trei ateliere educaționale susținute și o activitate practică la alegere. În cazul Juniorilor, regulamentul a rămas la fel din acest punct de vedere.
Calendarul concursului
Secționarea concursului în 3 etape pentru a crea un cadru mai clar în organizarea activităților. Prima etape se concentrează asupra activităților educaționale, a doua etapa asupra activităților practice, a treia asupra inițiativelor de cetățenie activă. În toate cele trei etape pot fi desfășurate și celelalte tipuri de activități, însă acestea se vor raporta conform calendarului. (În prima etapă doar activități educaționale, în a doua activități educaționale și practice, în a treia toate categoriile). Recomandăm desfășurarea activităților conform calendarului de concurs.
Componența echipelor
Atât pentru liceeni, cât și pentru juniori, o echipă poate fi formată din min. 4 – max. 15 elevi, min. 1 – max. 5 prof.coordonatori.
Mărirea bugetului de premii pentru Juniori
Mai multe echipe de Juniori vor avea șansa să acceseze premiile în bani, fiind mărit bugetul premiilor.